Няколко начина за коригиране на предупреждението за проблем с батерията

Published on: 06.05.20

Предупрежденията за обслужване на батерията на вашия преносим Mac могат да се появят внезапно и неочаквано, дори ако вашия скъпоценен лаптоп е бил извън кутията от няколко месеца.

Ако проверите официалната страница за поддръжка на Apple опасенията и оплакванията вероятно са свързани с актуализации на софтуера, грешка, лошо управление и поддръжка на батерията, странна производителност на батерията или просто необходимост от смяна на самата батерия.

 

Забележка: Този проблем с батерията би могъл да възникне от няколко фактора и зависи от конкретния случай. Ако предупреждението не бъде решено след изпълнение на първите две решения, може да се наложи да отидете в оторизиран сервизен център на Apple за допълнителна проверка.

Преди да продължим напред, нека да разгледаме анализа на трите състояния на батерията, за да открием дали се нуждаете от сервизна услуга. В менюто за състоянието на батерията ще видите едно от следните:

  • „Normal“ - това означава, че батерията ви функционира нормално и не са необходими последващи действия;
  • „Replace Soon“ - батерията все още работи, но има потенциал да загуби способността си да се зарежда или е с намалял капацитет;
  • „Replace Now“ или „Service Battery“ - необходимо е батерията да бъде сервизирана.

 

 

 

Имаме няколко възможни решения за вас, но първо трябва да направите проверка на броя цикли на батерията.

 

Всяка батерия на MacBook / MacBook Pro / MacBook Air има определен брой цикли, които отговарят на броя пъти на разреждане на батерията от 100% до 0% преди нейният живот да започне да намалява. Колкото по-нов е вашият преносим компютър, толкова по-добра е батерията му и е с по-голям брой оставащи цикли. (Можете да намерите повече информация на официалната страница за поддръжка на Apple - https://support.apple.com/en-us/HT201585).

 

След като достигнете определеният брой цикли на батерията на вашия компютър е очаквано да започнете да виждате предупреждения за сервизиране на батерията. За щастие, можете да следите броя на циклите в macOS.

 

За целта задръжте клавиша Option (alt), клиекнете върху логото на Apple намиращо се в системната лента “Menu bar” (горен ляв ъгъл на екрана), след което изберете „System Information…“. В панела отляво превъртете надолу до секцията „Hardware“, кликнете върху „Power“ и ще се покаже цялата необходима информация за батерията. Това включва броя на циклите ѝ.

 

Ако броят на циклите тук надвишава числото, посочено на страницата за поддръжка на Apple, това би обяснило предупреждението за сервизиране на батерията. 

 

Ето и първият начин - Ресет на System Management Controller (SMC)

 

Ресетването на SMC контролера за управление на системата може да реши някои проблеми, свързани със захранването, батерията и други функции.

 

SMC е отговорен за управлението на поведенията, свързани със следните характеристики:

  • Захранване, включително бутона за включване и захранване към USB портовете
  • Батерия и зареждане
  • Вентилатори и други функции за управление на охладителната и сензорната системи
  • Индикатори или сензори, като индикатори за състоянието (спящ режим, състояние на зареждане на батерията и други), сензор за внезапно движение, сензор за околна светлина и подсветка на клавиатурата
  • Поведение при отваряне и затваряне на капака

Ако вашият преносим Mac има Apple T2 Security Chip (можете да проверите дали е такъв на https://support.apple.com/en-gb/HT208862), изпълнете следните стъпки:

 

    1. Изключете вашия Mac.
    2. На клавиатура натиснете и задръжте заедно следните клавиши (Вашият Mac може да се включи):
      • Control ⌃ от лявата страна на клавиатурата
      • Option (Alt) ⌥ от лявата страна на клавиатурата
      • Shift ⇧ от дясната страна на клавиатурата
    3. Дръжте и трите бутона за 7 секунди, след това натиснете и задръжте бутона за включване. Ако вашият Mac е включен, той ще се изключи, докато държите клавишите.




    4. Продължете да държите всичките четири клавиша за още 7 секунди, след което ги пуснете.
    5. Изчакайте няколко секунди, след което натиснете бутона за включване на компютъра

 

Ако вашият преносим Mac няма Apple T2 Security Chip, изпълнете следните стъпки.

 

Това се отнася за всички модели MacBook Air, както и за моделите MacBook и MacBook Pro представени в средата на 2009 г. или по-късно, с изключение на MacBook (13-inch, Mid 2009).

  1. Изключете вашия Mac.
  2. На клавиатура натиснете и задръжте всички тези клавиши:
    • Shift ⇧ от лявата страна на клавиатурата
    • Control ⌃ от лявата страна на клавиатурата
    • Option (Alt) ⌥ от лявата страна на клавиатурата
  3. Докато държите и трите клавиша, натиснете и задръжте бутона за включване.
  4. Продължете да държите всичките четири клавиша за 10 секунди.




  5. Пуснете всички клавиши, след което натиснете бутона за включване на компютъра.

Ако Вашият преносим компютър е с батерия, която може да бъде извадена

 

Това се отнася за всички модели MacBook и MacBook Pro, представени в началото на 2009 г. или по-рано, както и за MacBook (13-inch, Mid 2009).

  1. Изключете вашия Mac.
  2. Извадете батерията (можете да се свържете с нас, ако се нуждаете от помощ за отстраняването ѝ).
  3. Натиснете и задръжте бутона за включване за 5 секунди.
  4. Поставете отново батерията.
  5. Натиснете бутона за включване, за да включите вашия Mac.

Втори начин - Калибриране на батерията

 

Този метод ще ви отнеме часове. Ако обаче наистина искате да се отървете от предупреждението следвайте стъпките по-долу. Също така Ви предлагаме да правите това калибриране през 2-3 месеца като начин да оптимизирате живота на батерията. Интервалите обаче зависят от това колко често се използва компютъра.

 

1. Заредете батерията до 100%.

2. След като е напълно заредена, продължете да използвате компютъра още 2 часа, докато захранващият адаптер остане включен към компютъра. След това разкачете захранващият адаптер от компютъра. Продължете да работите с него докато не се изчерпи заряда на батерията, ще видите предупреждението за изтощена батерия в менюто за състоянието ѝ. Вашият Mac ще заспи автоматично. След като заспи, просто го изключете.

3. Изчакайте пет или повече часа и след това свържете Mac-а към захранващия адаптер, и го заредете до 100%. Това ще калибрира вашата батерия.

 

Пример: На следващото изображение Ви показваме работна машина MacBook Pro (13”, Mid 2014), за която е надвишен броя на циклите определен от производителя за нормална работа на модела. След индикация “Service Battery” и след изпълнени представените начини за опресняване живота на батерията тя се връща в нормално състояние (Condition: Normal), а предупреждението за сервизиране на батерията изчезва (екранна снимка на 1026 цикъла).

 

 

 

Ако предупреждението за сервизиране на батерията не е решено, може би вашата батерия трябва да бъде сменена и е време да предадете нещата на експертите. Ние в Криейтив Център можем да съдействаме с диагностика на проблемите, които изпитвате и да дадем най-доброто решение за Вас.

 

И накрая, ако след препоръчаните процедури съобщението не изчезне моля свържете се с някои от нашите сервизни центрове или заповядате директно за диагностика.

 

 

 

Екипът на Криейтив Център ООД - единствения официален сервиз на Apple в България с повече от 15 год. опит.

This website is using cookies
We use cookies to ensure that we give you the best experience on our website. If you continue using the site, we'll assume that you are happy to receive all cookies on this website.
x
Creative center Store

Dear customers,

Due to the current situation, it is important to know that Creative Center opening hours remain unchanged and you can count on our device repair and service services as well as the online store.

In the local shops we strictly observe all hygiene rules, including: periodic cleaning and disinfection of the store, customers are allowed individually, as well as daily monitoring of the temperature and health of the service staff. All employees wear masks and gloves.

For your convenience, during the situation, Creative Center offers a service with which we can pick up your device for service and deliver the repaired device to your specified address, free of charge for you. This service applies only for individual end-customers with devices in their warranty period, such as iPhone, iPad, Watch, Beats or Mac portables (laptops). To do this, you need to request the service through our site's time-saving form Book a service appointment - https://creativecenter.bg/en/service#tab_device_repair or via sending an email to service@creativecenter.bg with detailed information about the device - serial number, model, value of product by purchasing document, product problem and your contacts - three names, exact address, telephone number. Once we request a courier, we will contact you to inform you. To prepare your device for service, you can follow the instructions posted on our site - https://creativecenter.bg/en/service#tab_privacy_policy in the section "Receiving your iOS devices for service and repair".

{{ message }}